I'm not really at ease with english for technical explanations, so this is a translation of my message which I wrote with my team in french (it seems that there are maybe some french people who may answer to this question)
We are blocking the assignment of shaders for fur: we imported the cache of fur from maya in the yeti node, as well as the character in alembic with the right UVs. The body is divided into several parts so we use UDIMs for textures. But by plugging the texture of our character on the fur cache, the hairs do not take the texture assigned to them. We use a fur color support plugged in a hair material to project the diffuse of the body on the fur. This technique works when testing with a Clarisse hair generator. But as soon as we want to project on a cache from the procedural yeti the fur goes black.
Do you have a solution to offer us?
In addition is it possible to combine this normal fur support with a gradient to control the color of the hair over its height (root / tip), since these two parameters are connected in the primary and albedo transmission of the hair material?
Thanks,
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Nous bloquons sur l'assignation de shaders pour le fur : nous avons importé le cache de fur sorti de maya dans le node yeti, ainsi que le personnage en alembic avec les bons UVs. Le corps est divisé en plusieurs parties nous utilisons donc les UDIM pour les textures. Mais en branchant la texture de notre personnage sur le cache de fur, les poils ne prennent pas la texture qui leur est assignée. Nous utilisons un fur support color branché dans un hair material pour projeter la diffuse du body sur le fur. Cette technique fonctionne quand on fait des tests avec un générateur de hair de Clarisse. Mais dès que nous voulons projeter sur un cache issu du yeti procédural le fur devient noir.
Auriez vous une solution à nous proposer ?
De plus est ce qu’il est possible de combiner ce fur support normal à un gradient pour maitriser la couleur du poil sur sa hauteur (root/tip), puisque ces deux paramètres se branchent dans la primary et transmission albedo du hair material ?
Merci d'avance,
Shading :

Groom :
https://drive.google.com/file/d/1s0XHCZ5QUKP8KXXsiU-CucPqiet_PHT1/view?usp=sharing